Storleksundersökning

Vi gör en enkel undersökning kring vilka storlekar ni köper på vinterkläder. Vi vill se ungefär hur fördelningen ser ut, så vi vet vilka storlekar som är aktuella.
Vi är alltså inte ute efter att ta reda på om vissa vill ha korta/långa ben eller liknande, sådana önskemål kan vi tyvärr inte tillgodose. Utelämna allt sånt. Det är bara storlek vi frågar om i den här undersökningen, det kommer fler undersökningar här på bloggen.
Svara bara med den storlek som ligger närmast det ni köper, om du som kvinna brukar köpa storlek small skulle vi helst se att du själv omvandlar det till den sifferstorlek som du tycker är närmast. Man kan lämna upp till två svar.
Vi räknar inte de storlekar som skrivs i kommentarsfältet.

Tack för hjälpen !


26 reaktioner på ”Storleksundersökning

  1. 42/44 gärna med korta ben eller varför inte sy kläder efter längd och vikt som försvaret gör med sina unformer, då fungerar det även för mig! Slipper för långa ben / ärmar.

  2. Önskar att det går att välja en strl 36:a dam med långa ben. Det är ett problem för mig med flera som är långa och smala.

    • Kan ju kanske funka med motsvarande på herrstorlek, som rimligen borde ha aningen längre ben. Avvakta och se våra mått-tabeller lite längre fram. Vi måste först få dem verifierade på ett antal testpersoner.

      • Problem med benlängder verkar vara ett genomgående tema. När nu tanken är att man ska beställa mot order, vore det ju fantastiskt om man skulle kunna tillgodose behovet av long/short. Men det låter omöjligt?
        Jag har aldrig tidigare varit med om att herrbyxor funkar i passformen.

        • Ja visst vore det fantastiskt. Men som jag svarat tidigare här i ämnet så finns det inga möjligheter för oss som litet företag att göra en sådan komplicerad order. Våra volymer är för små för det. Tyvärr skulle även priserna till er kunder vara helt annorlunda då, mer än det dubbla mot de priser vi jobbar med just nu.

          Jag vet flera som köper herrmodeller 😉 Ett annat alternativ är ju att köpa de byxor som ”ungdomsmärkena” har, snowboardbyxor från t.ex. Rip Curl, Salomon, Oakley osv. de har en väldigt generös passform i vidden, inte säkert det hjälper just dig, men kan vara värt ett försök för andra. Min sambo hittade en byxa från Salomon (Gangsta pant) som satt perfekt på hennes runda rumpa och relativt korta ben.

    • Jag lovar, så snart vi får godkända provplagg så kommer det bilder här på bloggen, men innan dess så tror jag vi kommer att kunna visa lite skisser, kanske redan nästa vecka om jag har tur.

    • Ärmar är lite lättare att ha aningen för långa (om jag fattat designern rätt). Byxben som är för långa släpar lätt i marken, medan en aningen för lång ärm kan justeras en bit med en ”kardborreflärp” utan att det blir så obekvämt eller opraktiskt. Vi får väl hoppas att det funkar för dig också. Ett alternativ är förstås (beroende på hur man är byggd på överkroppen) att köpa en herrstorlek och dra nytta av armlängden på den. Avvakta våra mått-tabeller, så får vi se.

      • Just på ytterplagg och helst byxor tycker jag personligen att långa ben inte är något problem.
        Man har ju alltid rejälare skor på vintern och det här är ju mest vinterkläder och de skorna håller ju även långa byxben på plats om de nu inte är mycket vida nere i benen så klart.
        Ser det snarare som en fördel om byxorna är för långa, då de inte åker upp över skoskaften om man sitter ner.

        • Alla tycker olika 😉 Det är just därför vi måste följa den gyllene medelvägen.

          Våra byxben kommer att vara så pass vida att de lätt går över slalompjäxor.
          Förböjda byxben åker inte upp lika mycket när man sätter sig ned, och vi har förböjda ärmar och byxben på våra kläder, så det borde inte vara ett problem.

  3. Kommer man kunna beställa olika storlekar på jacka o byxa i vuxenpaketet, eller kommer de bara finnas som ett set? Storlek har jag ca 44-46 i vinterkläder..

  4. Jag köper mest 42 på ytterkläder, men har egentligen 40 på byxor, eftersom jag är lång och dessutom har långa ben så hoppas jag verkligen att det kommer att finnas olika längder på byxor. Eller kanske möjlighet att få extra benlängd mot förlängd leveranstid.

  5. Jag har också problem med benlängden, alltid för korta på byxor, även herrmodeller och de sitter så dåligt över baken så det är inget alternativ, så gör gärna ganska långa ben, hellre lite smalare så att de inte halkar ner över kängor/pjäxor då kan även de med lite kortare ben ha dem. Även ärmar brukar vara korta, men det låter som ni ska göra de lite längre redan. Toppen!!
    Jag längtar redan till nästa vinter så jag får prova allt!!!!

  6. Jag köpte vinterregnkläderna i strl S men tycker att byxorna är lite korta och jackan var kort på längden men bra i armarna. Jag är 1,63 och brukar inte ha problem med längden annars. Jag köper strl 38 eller S.

  7. Eftersom jag är lång får jag ofta köpa större storlekar för att få till ärm och benlängd.Antar att det blir ”normallängd” på ben och ärmar för att passa så många som möjligt.Bra återförslutningar runt benen och armar som håller dem på plats om de är lite för långa är ju bra för de som har lite kortare mått.Vi med längre mått får väl som vanligt gå upp någon storlek, men det är ju okej om det finns bra reglering i midja osv (eller bra figursytt)

  8. Köper oftast herr XL på jackor då jag har stor byst. Men dam 48/50, 50/52 funkar oxå.
    Hoppas det kommer nåt i dom storlekarna i damkläder…ofta när man är större får man ”nöja” sig med herrkläder.

    • Man får syna våra måttlistor noga innan beställning, ibland kan det vara så att en herrjacka funkar bättre.

Kommentarer inaktiverade.