Färgomröstning Nr 1: Powerhood

Många föräldrar har önskat sig en vuxenversion av vår populära hoodtröja ”Power”. Det finns så många härliga färgkombinationer som vi skulle vilja göra, och nu vill vi i den här omröstningen ha lite smakråd från våra kunder innan vi bestämmer oss helt.För er som inte redan har den härliga tröjan till era barn och undrar kring materialet kan jag berätta följande.
Det är en skön tröja i 4-vägs powerstretch, som är mjuk och gosig som en fleece på insidan men slät på utsidan. Materialet är ungefär som de släta sidopanelerna på den senaste versionen av vår härliga Lurv-tröja. Flera andra märken har liknande tröjor, t.ex. Houdini, Tierra, Marmot m.fl. Tröjan kommer att vara ett av tilläggsplaggen till vuxenklädernas grundpaket.

Den här omröstningen är inte sluten, utan det är helt OK att länka, tipsa vänner och bekanta, så att vi får så många röster vi kan. Du hittar omröstningen nedanför den här bilden av Power. Välj dina fem favoriter.

Gneis Powerhood tröja

82 reaktioner på ”Färgomröstning Nr 1: Powerhood

  1. Fina färger, men hade önskat lite fler ”diskreta” vuxenfärger. Vi vill inte alla se ut som våra barn och likna en ”husvagnsfamilj”…

    • Vad jag kunde se så fanns det svart med grå dragkedja. Så det finns diskreta färger också.

  2. Gärna lite mer roliga färger, de som finns på era bilder är vanliga, ganska så trista, vuxna färger. Även vi vuxna kan ha lite läckrare färgkombinationer tycker jag.

  3. En färgsättning som jag saknade är den som finns nu på POWER huvjacka för barn (blå/aqua).

  4. Håller med att man inta alltid vill ha skarpa kontraster, en svart-svart eller svart-grå är nog inte så dumt som alternativ.

    • Jag är säkert jätteblind men efter mitt första inlägg ser jag en svart-grå…. Den är jättefin!!

  5. Snygga färgkombinationer. Ha inte för många mesiga färgkombinationer. Varför inte ha lite både och? Alternativen röd/vit, rosa/vit, ljuslila/vit är ju de snälla varianterna. Kanske att man saknade ljusgrå som alternativ. Annars röstar jag på klara lite ljusare färger. Mörka murriga färger är inte min stil.

  6. tycker det är en snygg detalj att dragkedjan bryter färg en färgkombination som jag tycker är snygg är brun och turkos

  7. SUPER härliga färger – svårt att välja. Det finns ett svart-grått alternativ så rösta på den ni som önskar en sådan. Håller inte med om att det vanliga färger.

  8. Härligt med lite färg – inte bara svart och grått – det har vi nog av 🙂

  9. För de som vill vara diskreta finns ju den svarta hood’en med detaljer i grått…. Kan det vara något för husvagnsfamiljen kanske? Annars tycker jag de ser jättefina ut men LILA/SYRÉN går fetbort.

  10. Kul att ni kommit så långt! Härliga färgkobinationer! För er som vill vara diskreta kanske Gneis inte är rätt märke för er. Gneis står ju för funktionskläder med härliga färger! ❤

  11. Jättehärliga färger men jag bär gärna enbart enfärgade ytterkläder, textil och detaljer får alltså helst vara i samma färg.

  12. Längtar tills plaggen finns på riktig,alla kombinationerna kändes fräscha. Det känns som att färgglatt är Gneis stil!!

  13. Jag tyckte att den röda var snygg och efterlyser lite mer sobra/grundfärgskombinationer med den. Kanske grå. Fast den orangea var ok.

  14. Läser att några efterlyser ”sobra”vuxenfärger, måste säga att jag tycker de var jättefina och skulle gärna se något ännu färgstarkare, som den gröna färgen, fast på hela tröjan. Men det kanske inte finns tillräckligt många som är som jag. 🙂

  15. Jag tycker att alla färgerna var jättefina, men jag efterlyste ett lite större urval där även lite mer ”diskreta” färger finns med. Genis underbara kvalité och funktion borde väl få finnas även för dem som inte vill ha starka färger på sig, eller?! Alla känner sig inte lika bekväma i starka färger, eller passar inte lika bra i dem. Till mina barn tycker jag att det är toppen, men jag själv vill gärna ha lite ”enklare” färger och om andra då anser att jag inte är ”rätt person” för att få bära Gneis så ber jag om ursäkt, för då har jag nog helt misstolkat Gneis initiativ där de bad oss tycka till om kollektionen. Tror inte att jag läste någonstans att man var tvungen att hålla sig till de starka färgerna, men om så är fallet så ber jag som sagt om ursäkt…

    • Självklart får man tycka som man vill, och inte ska du behöva be om ursäkt för att du tycker annorlunda.

      Vi tar gärna emot synpunkter på färger som Du tycker att Du skulle vilja ha.
      Gärna nu på en gång så att vi ev. kan stoppa in de vi kan tänka oss i denna omröstningen.

      • Helsvart och helvitt funkar fint för mig, svårare än så behöver det inte vara 🙂

  16. Jag tycker också att färgerna är fina men undrar om jag själv skulle vilja ha bara färgstarka plagg. Några med ”diskretare” färger tycker även jag behövs.

  17. Menade inte att trampa några campare på tårna med min ”husvagnsfamilj” kommentar ovan. Syftade bara till Galenskaparnas tolkning där hela familjen är klädda på pricken likadant på husvagnssemestern :)Är själv inte campare, men tycker att sketchen är rätt kul…

    Med helsvart och helvitt på Hooden kan man ju köpa olika färger på tex jacka och väst men ändå använda Hooden till bägge. Jag vill ha BÅDE starka färger och mer diskreta. Mångfald gynnar väl alla eller?!

    • Alla gillar väl den sketchen, tror jag. De flesta förstod nog att du inte var ute efter att förlöjliga campare 😉

  18. Det finns otroigt läckar färger att rösta på. Jag har valt att rösta på lila i olika kombinationer.

  19. Jag tycker färgerna var jätteläckra men saknar något alternativ med turkos, typ Turkos + brun/svart/mörklila

    • Ser just att Plommon+aqua är ett exempel på vad jag önskade 😉 En annan combo som Brun + Turkos vore najs.

  20. ÄÄÄÄLSKAR de vita varianterna! ❤ ❤ ❤ Kan nog tänka mig att när kollektionen väl är på plats blir det nog en "diskret" och en färggrann, för hur ska man bara kunna välja en??? Kanske slutar med att vi blir en husvagnsfamilj trots allt :):):)

  21. Mänga fina färger och svårt att välja. Tycker de flesta var vuxna. Bara de tre näst längst ner uppfattade jag som barn-färger.

  22. Fina färger, Fin tröja med fina detaljer. Roligt att den bryter av i olika färger. Det är dock lite svårt att välja tycker jag. Men det beror nog mer på mig 🙂

  23. jag tycker mycket om brunt och turkost; så en variant jag skulle vilja ha är brun med turkos dragkedja och en annan turkos med brun dragkedja. Snygga färger ihop!

  24. Tycker alla var jättefina, skulle gärna vilja ha med nånting i brunt också.

  25. svart och vitt är alltid säkra ”vuxen” färger. Pastell känns som om det vore mer för barn.

  26. Tycker absolut att det ska vara en avbrytande färg i dragkedjan! Annars kommer de att se ut som vilken jacka som helst… Kul om det fortsätter i samma stil som det redan är tycker jag!!

  27. plommon med orange dragkedja -komplementfärger som blir grymma tillsammans.

    röd med turkos dragkedja – trendig färgkombination inom sport främst snowboard.

    svart med grå dragkedja – tidlös och enkel

    teal med aqua dragkedja – blå nyanser men i spännande kombination

    vit med grå dragkedja – enkel och snygg

  28. Mkt sjyssta färger! jag skulle önska att ni gör en MYCKET mer diskret logga – den är för stor! kolla houdinis – ofta i samma färgskala som plagget med i en mörkare ton och diskret. det är snyggt! loggan syns ändå….

  29. Brunt och turkos är läckert ihop fast min smak av brunt är när det blir mullvad, lite gråbrun ton.
    Annars var det väldigt snygga alternativ som redan var framtagna.

  30. Svårt att välja på alla dessa fina färgkombinationer men det kommer att bli hur bra som helst.

  31. Många fina färgkombinationer! Jag håller med tidigare inlägg om att en kombination med brunt och turkost hade varit jätteläckert.

  32. Färgerna var jätte snygga Svart och vit funkar alltid men om man är galen i RÖT så saknas det på vuxentröjorna.

  33. Jag saknar också en brun/turkos el.varför inte
    brun/vit el.brun med mörk rosa detaljer.

  34. Många bra alternativ!Bra med svart bas i olika kombinationer.
    Jag tycker dock att de färgade jackorna känns lite tama, färgerna känns lite dova. Jag hade gärna sett några riktigt starka kontrastfäger som ”utstickare”. Tex Stark orange med starkt rosa dragkedjor.

    • Det är jättesvårt att exakt få fram på en bildskärm hur en färg ser ut.
      På min bildskärm, som är en jättedyr skärm speciellt för bildbehandling så ser de flesta av de här färgerna klatschiga ut. Men de allra flesta har okalibrerade skärmar som ibland kan vara lite mörkt inställda eller med dålig kontrast och då ser det förstås annorlunda ut.
      Just stark orange med rosa dragkedja kanske inte skulle bli en jättestor efterfrågan på, och eftersom vi är ett litet företag så finns det inte utrymme för riktigt så vågade färgsättningar, tyvärr.

  35. Fina kombinationer! Jag tycker att färgade dragkedjor gör det hela extra intressant!
    Hoppas att den oranga dragkedjan blir klar-orange och inte ”smutsorange”. Tycker också att Vallmorödjacka (mörkorange)med svarta dragkedjor vore ursnyggt!! Oftast har man svarta byxor – kul då med lite färg upptill!

  36. Fina kombinationer , men jag håller med brun med turkos eller orange dragkedja.
    Även en turkos jacka med brun, vit, eller orange dragkedja skulle vara snyggt.

  37. Flera snygga kombinationer. Jag gillar den skarpa skillnaden i dragkedja och tröja. Personligen gillar jag inte den röda färgen, lite för ”tomteluva” för min smak. Den blågröna varianten var hemsk, tycker jag. Lila gillar jag inte heller. Orange och brun känns inte fräscht, så det passar inte riktigt inte in, känner jag.

    Förslag:
    Knallrött/svart, Svart/knallrött.
    Turkos/vit, Vit/turkos.
    Lime/vit, Vit/lime
    Turkos/lime

  38. Jag tycker även en enkel komination som röd-vit el. röd-svart är enkelt o snyggt.

  39. Finns flra fina Men om man får önska mer så…Jag gillar också turkos – en turkos men vit dragkedja hade varit fint! Och en röd med vit dragkedja – men då en röd som drar mot hallon, inte ”tomterött”.

  40. Gillar också tanken på brun jacka med turkos dragkedja. Kul är också idén med grafitsvart jacka och frägstaeka dragkedjor. Gillar även tanken på en mer diskret färg på loggan. Det verkar som att även barnen skulle uppskatta det. Mellanstadiebarn vill inte att det sak synas att de har samma kläder som de mindre. Skilj på placering och färg på logga. Men nu var det inte barnkläder det gällde, men dock tankvärt.

Kommentarer inaktiverade.