Färgomröstning Nr 2: Gneis Ultra skaljacka

Nu har turen kommit till skaljackan Ultra. Nu vill vi ha lite smakråd från er innan vi bestämmer vilka färger vi ska tillverka. Välj de fem färgkombinationer som du tror att du skulle vilja köpa.

Gneis Ultra 3-lagers skaljacka

Ultra är en heltejpad högteknologisk ofodrad 3-lagers skaljacka. Jackan har DWR-behandlat yttertyg för god vattenavrinning. Yttertyget är rivstarkt, och har ett membran i toppklass med extremt hög andningsförmåga och vattentäthet (20000/20000mm).

Ultra kan både användas som regn- och åretruntjacka, beroende på vad man har under. Tack vare att vi använder membran i våra jackor behåller de sin smidighet även när det är riktigt kallt ute. Ultra har vissa delar gjorda med Sewfree® teknik.

Alla fakta är preliminära fram till försäljningen startar, dvs. färger, design, placering av fickor, logotyper och funktioner kan komma att justeras.

Den här omröstningen är inte sluten, utan det är helt OK att länka, tipsa vänner och bekanta, så att vi får så många röster vi kan.

De här skisserna visar bara våra funderingar kring färgkombinationer, det är inte uteslutet att det kan komma andra färger än dessa i shopen, Röd kommer troligen trots att det inte finns i denna omröstningen.

94 reaktioner på ”Färgomröstning Nr 2: Gneis Ultra skaljacka

  1. Hej!Härlig färger som man blir flad av, men jag håller med om att ett brunt och ett rött alternativ också skulle varit intressant.

  2. Känns som den fina klar röda färgen som gneis kläderna brukar ha saknas och definitivt en djup mörk brun färg skulle bli bra istället för två blå alternativ.

  3. Av färgerna ovan skulle jag bara kunna tänka mig någon i svart.
    Färgerna i övrigt är för ”lysande” för mig.
    Saknar också rött, precis som någon annan skrivit tidigare.

  4. Jättefina, men stämmer in med ovanstående, ett rött alternativ hade varit önskvärt 😉

  5. Helt i min stil!

    Rött är min favoritfärg så det hade varit snyggt! Blå är fint, men ingen favorit. Annars är klara fräscha färger bäst tycker jag och det som ni är så bra på! Brunt, beige, orange och militärgrön går bort! Tycker jag.

  6. Brun jacka är jättesnyggt med gula, orangea eller turkosa detaljer. Av dessa alternativ gillar jag svart jacka med gröna detaljer bäst.

  7. Snygga färger!!! Men jag saknar en grå. Gärna med svarta, vita eller röda blixtlås.

  8. Jag kan tänka mig en grå/mullvad med rosa eller limegröna dragkedjor/sömmar 😀

  9. Saknar en röd….kunde inte ange färg på blixtlås på den svarta, men jag ville ha rosa…

  10. Svårt att välja för de är ju så lika. Visst jag är tjej, men jag hatar rosa och lila. Jag vill ha orange eller möjligtvis rött!

  11. Det ser ut att bli fina jackor men jag skulle också gärna vilja ha ett brunt eller rött alternativ.

  12. Fina färger, tycker det vore toppenfint med en röd också. En rödfärg som går mot gult snarare än mot blått!

  13. Älskar de starka färgerna! Fantastiska kombinationer – skulle lätt kunna ha flera!

  14. Brun jacka samt röd och grå hellre än rosa och lila. brun med en kontrastfärg i dragkedja som röd är snyggt (el mörkturkos)Loggan tycker jag ska smälta in mer i färgen på jackan – alltså samma färgskala med mörkare, på brun kan den vara svart ochså. alla plagg måste även finnas i val av diskreta färger så man kan använda dem till arbetet ochså etc,…

  15. Jag tycker att ni gör jäkligt snygga grejor. Det enda jag funderar på är om ni endast kommer att köra enfärgat eller om det finns idéer om tvåfärgade jackor med typ svart/mörkgrå?

  16. Är det någon av de blå som är den härliga blåa färgen som årets overaller har? Den vill jag ha!

  17. Säger som många andra jag älskar de starka färgerna/kombinationer! -vill ha dom alla….
    Jag tror att Gneis har kollen på vad som kommer att gälla i färgval inför nästa säsong. Bra att dom vågar lite mer.
    Tycker man inte om dessa färger så behöver man inte köpa något, men jag längtar att få lägga våra beställningar.

    Tack Gneis för att vi får vara med och tycka till, mera sånt.

  18. Fina färger, men jag tror grått hade varit en storsäljare. Riktigt rökig grå. Alla accentfärger skulle passa på den, särskilt vitt lila och orange

  19. Mörkrött, brunt, grått och mörkgrönt är färger jag saknar (lite tråkiga färger kanske?).

  20. Om jag överhuvudtaget ska köpa en skaljacka, och i synnerhet min man, måste det finnas möjlighet att få den i diskreta färger. Naturligvis med Gneis-twist på det hela. På detaljerna. Men jag skulle vilja ha ett grått tyg, helst lite småmönstrat rutigt. Eller så småprickigt vitt/svart att upplevelsen blir grå. Alltså inte en helt enfärgad grå nyans.
    I kombination med turkosa detaljer kanske?

  21. Fick jag önska skulle jag vilja ha klara grundfärger i grönt, blått eller rött, 100% kulöra.

  22. Snygga färger – Ni borde absolut göra jackan i lila, lime och resp. rosa. INTE någon brun.
    Rött känns väldigt uttjatat.

  23. Härliga färger, men jag saknar också ett rött alternativ! Gärna med vita dragkedjor.

  24. Fina färger men jag hoppas på en mönstrad variant oxå. Jag köpte en mönstrad jacka till min son och den har varit helt fantastisk. Den blir aldrig lortig och ser alltid fräsch ut!

  25. Hemma hos oss är det mest orange och skogsgrönt som gäller.Gillar att ni väljer ”klara” färger.Hoppas det kan finnas en kul färgkombo på tex byxor och mössor till.Vi gillar att kunna bryta av med mycket färg,tex en byxa som plockar upp dragkedje färgen eller nån annan detalj.

  26. Jag saknar också den röda färgen och håller med om att brun vore snyggt (med rosa eller turkos dragkedja). Framförallt på herrstorlekar saknar min man lite dovare färger som brun och orange.

  27. Skulle gärna också se grå med rosa eller limegröna dragkedjor/sömmar och med passande rosa eller limegrön mössa till (med grå logga då förstås!) 🙂

    Brunt har redan gått på marknaden (PEAK bl.a.) så varför kopiera något från 2008? Orange känns mer spännande då!!!

  28. Reflexer hoppas jag kommer att finnas även på vuxenkäderna. de kan vara diskret placerade, ex i revärer ( tror jag att det kallas.)

  29. Mörkblå jacka med röda blixtlås hade varit snyggt!
    Brunt med rött är också gångbart.
    Brunt är också snyggt med rosa el. turkos.
    Hade gärna kunnat ha en lite mörkare klargrön färg, inte så knalligt grön som ovan.

    kommer inte att beställa rosa eller lila!

    Snyggast är om man kan ha två kontrasterande färger i själva jackan och inte bara blixtlåset som bryter av.

  30. Snygga kombinationer…hrm svårt att välja
    tycker att svart grönt o blått är lite av ett signum för gneis..bra men det är kul med lite mer färg också men inte mönstrat

  31. Har ni tänkt göra någon av vinterjackorna längre så det täcker rumpan? (en bit ner på låren)
    Fördel om dragkedjan är öppningsbar nerifrån.
    /Jeanette

  32. Saknar rött och orange!
    Orange är den färg som, alla kategorier, syns bäst i snö!

  33. den lila färgen va fin och med riktig ceris dragkjedja skulle va nice!

    Mandarin färgen ni har på barnskaljackorna är verkligen super fin

  34. Enkla fina jackor men håller med många om att en grå och en röd saknas. Lila och rosa kan jag gärna hoppa över. Låter kanske lite tråkig nu…

  35. Saknar också en röd, rödorange eller orange, hade även gärna sett en brun variant. Känns som många ”kalla” färger. Om man inte passar i blått så passar man kanske inte så bra i lila och rosa heller.

  36. Fina färger och svårt att välja, går på klassiskt svart och någon variant på rosa. Mörkblått går också alltid hem.

  37. Många fina kombinationer, speciellt de svarta med dragkedja i lime eller mörkrosa, vore även fint med orange dragkedja! Saknar även orange-röd (Vallmo)eller orange jacka med svarta dragkedjor. Inte tomteröd, det känns för uttjatat!
    Möjligen hallonröd, som ni hade på Speedjackan för två år sedan!Hoppas att den gröna är Limegrön!
    En diskret variant skulle kunna vara mörkgrå med svarta dragkedjor.Även mörkgrått med rosa dragkedja är fint. Inte brunt – känns också som att det är förbi!

    Vill också tacka för att vi får vara med och tycka till!!!

  38. Fina färger och skulle gärna välja de skarpa färgerna till mina barn (min son har t ex redan en jacka i den härliga gröna färgen). På en vuxenjacka föredrar jag lite diskretare färger och valde därför svarta, mörkblå och en lila variant. Kul dock att bryta av med neonfärgerna på blixtlåsen! Liksom många andra saknar jag en brun!

  39. Tycker rosa och lila är mer för småtjejer. På dragkedjan är det ok, men inte hela jackan. Rött eller orange känns bättre till vuxna på nått sätt… Gillar svart/grön och grön/svart skarpt!

    • Tja, smaken är som baken. 😉 Vissa gillar rosa men skulle inte kunna ha orange och tvärt om, och tur är väl det. 😉

      Vi har vissa givna färger som bas, svart, röd, blå och därutöver tänkte vi låta våra kunder tycka. Nu har jättemånga tyckt till och vi har fått en ganska klar bild av vilka färger som ”går till final”. Vi kommer presentera de färgerna lite längre fram.

      Vi är jätteglada för alla kommentarer, synpunkter och glada tillrop.

  40. Gillar grön och rosa… synd att det inte fanns grön/röd… svart funkar ju alltid

  41. Hej!
    Jag har ofta svarta byxor så gärna jackor i glada färger, mörkblå och brun kändes lite tråkigt lime och ljusblå var fina. får man tycka om mer än färgerna så önskar jag förutom en hög krage och inställbar löstagbar luva en skipass pocket på jackan.

    Mvh
    Mia

  42. Snygga modeller!
    Jag gillar verkligen den rosa, även om jag är vuxen 😉
    Svart med annan färg på blixtlåset var coolt men synd att trycket bara är i vitt. I mina ögon vill jag gärna se samma färg på allt… så jag valde vita blixtlås till alla kombinationerna och hade valt annorlunda om GNEIS trycket varit annan färg.
    Men så länge jag får köpa en rosa jacka är jag nöjd 🙂

    mvh Eva

  43. Funktionen på skaljackan skulle bli mer mångsidig om ett foder kunde fästas inne i jackan,om fleece jacka/väst finns att tillgå.
    Även om dragkedja i sida finns kan man vädra ur fukten snabbare.
    I övrigt är färgerna på jackan jättefina, hoppas det kommer några snygga mössor till.

  44. Fin modell. Tycker att det saknas färger som röd, en lite mörkare grön, brun och offwhite.

  45. Håller med om att det saknas en brun jacka… :)Kombinationen brun/lime eller brun/turkos är snyggt 🙂 Gillar modellen och de flesta färgerna, blir nog svårt att välja 😉

  46. Många bra inlägg, en röd jacka skulle vara fint men inte vita dragkedjor hellre en jordig färg på dem.

    Hoppas att det blir en dammodell och en herrmodell, vi ser trots allt lite olika ut 🙂

  47. Riktigt ferrari-röd jacka saknar jag! Med vita dragkedjor – det är fräscht och snyggt. Och jag önskar mycket reflexer! Typ i revärer, runt dragkedjor, i texten mm…

    • Reflexer kommer vi att ha, men troligen inte i reflexerna, och sannolikt inte några reflexer av utskuren text heller. Vi jobbar på att hitta en lösning på reflex till våra vuxenplagg.

  48. Hej!

    Vi hoppas som många på ett rött alternativ.
    Det vore kul om man kan välja på lite olika färger på byxor.
    Vita sömmar är jättefint!
    Men den rosa jackan passar mer till barnkollektion än till vuxna.

    • Som jag svarat andra tidigare, så är rött INTE uteslutet.

      Röd finns med i den enkät som i natt gått ut via e-post till alla som anmälde sig till att påverka utformningen av de kommande vuxenkläderna (i vår andra ”vuxenenkät” som gick ut 23 feb och avslutades 4 mars). Den senaste enkäten avslutas på lördag nästa helg, och efter det så kommer vi att bestämma vilka färger de olika plaggen kommer att ha. Så snart vi spikat dem kommer info här på bloggen.

      Olika byxfärger, är också en grej vi avhandlar i enkäten som gick ut per e-post i natt.

      Rosa…jag såg flera vuxna i skidbacken igår, som hade rosa, så det är nog en fråga om smak. Vi gissar att det finns tonåringar som vill ha rosa.

  49. Jag måste bara skriva om att jag såg en svart alt mörkgrå jacka med neongula blixtlås i Romme idag. Det var jäkligt snyggt!

  50. Bra kombinationer, saknar ett grått samt ett rött alternativ, tråkigt? Ja kanske, men jag tror det säljer.

  51. hejsan…..har jackan någon vindslå över dragkedjan? ser ingen sådan på bilden – jag önskar ingen sådan speciellt men om ni kommer ha sån på jackan så använd gärna knappar att stänga vindslån med….nu har jag en jacka där vindslån har kardborre och stänger jag inte jackan helt så ligger kardborren och nöter på jacktyget så det har blivit alldeles uppruggat och fult….bara ett tips 🙂

Kommentarer inaktiverade.