Fler plagg i vuxenpaketet börjar bli klara

Här är skisser/bilder på några till av de plagg till ”vuxenpaketet” som vi jobbar med just nu. Inga fakta är huggna i sten, vi har en enkät på gång närmaste dagarna, och svaren från den räknar vi med ska hjälpa oss att täppa till det mesta av luckorna i plaggens faktarutor.

Vi vill poängtera att dessa skisser/bilder inte representerar de slutgiltiga plaggen, utan snarare arbetsexemplar, vilka vi som bäst bearbetar utifrån våra kunders önskemål om funktioner och färger.

Gneis Classic, fleece tröja.

Gneis Classic fleece

Vår fleecetröja Mojo som hängt med ett tag har fått en ansiktslyftning. Classic är en ny skön tröja i ThermalPro Sweater knit.En blivande klassiker helt enkelt, bra som förstärkningsplagg eller skön som myströja. Classic kommer i flera olika färger. Stretchband i ärmavslut och tröjans nederkant. Två sidofickor och en bröstficka, alla blixtlås från YKK®.
Gneislogga på bröstet.

Gneis Whistler, lätt dunjacka i avskalad design.

Gneis Whistler, lättviktsdunjacka

Vår härliga lättvikts-dunjacka, Whistler, är ett mångsidigt plagg. Som förstärkning under skaljackan eller precis som den är som en lite tunnare dunjacka för användning året runt. På vårvintern i skidbacken, under kalla vår/höstdagar på promenaden, eller som värmande mysjacka i sittbrunnen på sommarens båtturer. Whistler väger runt 500 gram, och har 650-800 cui dunfyllning. Tack vare ett tunt, smidigt och starkt yttertyg är detta en riktigt komprimerbar jacka. Bloggredaktören vill ha sin Nu.

Gneis Powerhood,  i lyxig 4-vägs powerstretch.

Gneis Powerhood.

Vidareutveckling av tröjan Power från i höstas med nya färger. Powerhood är en mjuk och smidig huvjacka i urban stil med fast formsydd huva och hög krage. Jackan har helt öppningsbart blixtlås fram och reglering av vidden i nederkant med resår. Ärmavslutningar med stretchband och tumgrepp. Två sidofickor och en bröstficka, alla jackans blixtlås från YKK®. Powerhood kan användas inomhus på vintern eller som jacka/tröja utomhus resten av året.


41 reaktioner på ”Fler plagg i vuxenpaketet börjar bli klara

  1. powerhooden ser toppen fin ut. En så känner jag att jag absolut kan tänka mig att köpa.

  2. Ser verkligen fram mot lättviktsdunjackan! Har varit på gång att köpa en länge, skall bli kul att se vilka färger det blir.

  3. Så snygga plagg! Lättviktsdunjackan ser supermysig ut, perfekt för höstpromenaderna.
    Ser fram emot paketet än mer nu 🙂

  4. Jätteglad över att Gneis satsar på vuxenkläder. Genomtänkta, än en gång härligt klara färger. Men jag är inte så förtjust i att luvorna inte är avtagbara. Har Gneis första dunjacka som är helt underbar men den här är ett strå vassare.

  5. Man kan ju hoppas och önska att luvan på dunjackan går att rulla ihop eller ngt liknande

  6. Blev speciellt förtjust i Powerhooden! Men jag hoppas innerligt att vi kommer att se hela Gneis vuxen kollektion i både herr och damstorlekar. Unisex funkar inte alltid, framförallt inte på funktionskläder!

    • Det blir unisex på t.ex. thermovästen och underställ. Resten är tänkt att ha annan skärning för kvinnor.

  7. Allt ser jättebra ut – nu är det bara electrix softshellbyxa som saknas för oss vuxna! 😉

  8. Oj, jag som verkligen inte skulle köpa något eftersom jag redan har ”allt” i dubbla uppsättningar men nu…fleecejackor kan man nog inte ha för många av. Ni kan nog plussa på några extra köp på fleecetröjor. Och dunjacka.

    • Tilläggsplaggen, t.ex. dunjackan, kan man bara köpa till om man köper ett grundpaket av vuxenkläderna. Läs mer på vuxenpaket.se

      • Åh,neeeej! Fast hur många dunjackor behöver man? 😉 Jag har (minst) en kompis som ska beställa vuxenpaketet – kan de lägga till en dunjcka där i såfall eller är antalet begränsat?

  9. På fleecejackan skulle det vara najs men någon typ av trikåmaterial på insidan armarna och längsmed sidorna. Annars blir det oundvikligen noppor under armarna och det ser skabbigt ut redan efter första andra tvätten. 🙂

  10. Jag är imponerad över alla plagg! Otroligt snygg design på alla plagg – spelar nog ingen roll på färgsättningarna eftersom alla är så smakfulla. Jag har tidigare endast köpt era underställ; som hela familjen älskar, men blir verkligen sugen på mer till mig själv nu!!!!

  11. Allt ser verkligen jättebra ut, fina modeller och färger, men är det ingen annan än jag som saknar ett par skalbyxor för året runt bruk?

  12. Fleecejackan och framförallt dunjackan ser jättefina ut. Skulle tycka att det vore toppen om luvan på dunjackan går att ta av. Det är toppenpraktiskt att kunna ha den här typen av plagg under skaljackan som ni skriver men det blir lite knöligt med dubbla luvor.

  13. Åh, ni e bäst på design! Tusan till snygga kläder, vill ha alla på en gång! Har fått frågan från dagispersonalen om det finns vuxenkläder hos gneis, de ser ju hur kanonbra sonens overall är… 😀 Så nu ska fröknarna få webadressen!

  14. Måste nog ha alla ”tilläggen” till paketet! Jag har väntat i flera år på fina och bra funktionskläder. Jag har i 7 år haft en och samma skidkläder från Haglöfs…så det är dags att byta. Längtar efter att få se alla gneisplagg på riktigt

  15. ser sjysst ut! speciellt lättviktdunjackan är stilren och avskalad och snygg. fleecejackan ser lite mer ”vanlig” ut – skulle vilja att den blir lite mer ”ren” och avskalad ochså – behövs bröstfickan verkligen? en mindre logga där istället bara. Hooden är sjysst ochså- men varför denna stora logga på huvan!!! bort! små loggor är mkt bättre och snyggare- på alla plagg…Då tittat man lite extra istället – Gneis lär nog ta marknadsandelar iallafall…utan stora loggor..
    Ser fram emot lite mindre starka färger – som smälter in i naturen.

  16. Nu börjar man riktigt längta! Ångrar att jag inte satta upp mig på 1-2 vuxenpaket till! Nu när maken och äldsta dottern ser bilderna blir de också rejält sugna! Dunjackan skull man vilja ha nu!!! Snyggt om det blir som bilden – avvikande färg i luvan/fodret! Powerhoodjackan ser urmysig också! Hoppas den blir lika mjuk som Hoodinis! Ser fram emot att få se färgerna snart!

    • Man kan beställa fler paket än man svarade i enkäten, när shopen öppnar gör man beställningen av det antal pkt man vill

  17. Håller med om generellt mindre loggor och mildare färger. Gneis-twist kan det vara ändå. På bilderna nu på hooden, fleecen och dunjackan, verkar det vara en lagomstorlek på loggorna.

  18. Ser riktigt bra ut! Både fleecen och Hooden… Kan nog inte låta bli att handla båda! Tycker inte alls att det stör med loggorna… det gör ju lixom sitt till designen. Längtar redan tills jag får hem kläderna!

  19. Äntligen slipper jag vara avundsjuk på sonens praktiska kläder.Slitstarka är de också trots att min ”vilding” verkligen härjar runt i skog och mark.
    Jag är sååå trött på att behöva köpa nytt för att kvaliten är så dålig eller för att jag fryser…….Ser VERKLIGEN fram emot er kollektion.
    Ska bli spännande att se den slutgiltiga färgskalan.
    Hoppas även hooden har lite extra längd i ryggen.
    Har själv en lång rygg och verkar få problem med att många tröjor glipar (även en del herrmodeller)

  20. hoodien längtar jag efter, ser störtskön ut. Det ska bli roligt att se fleecejackan ”på riktigt” också.

  21. Dunjackan ser perfekt ut, just som jag önskat! Väntar med spänning på färgerna!!

  22. Fin blå färg på power hood tröjan. Hoppas den finns med i sortimentet sedan. Den färgen eller möjligtvis något mörkare vore toppen även på det övriga jacksortimentet tycker jag.

  23. Ser så fina ut, jag vill ha allt. Hoppas att det kommer att finnas storlekar som passar mig. Jag är en storväxt kvinna som ändå behöver den kvinnliga skärningen och det brukar kunna bli problem främst på byxor. Herrbyxor blir för korta i grenen och för vida i midjan och dambyxor för snäva över låren.

  24. Tveksam till bröstfickan på fleecen. Har aldrig haft behov för en sådan. Ser kanske bättre ut med en ficka på överarmen enligt ert förslag ovan i bloggen? Hooden ser urmysig ut och dunjackan är riktigt snygg! Jag gillar era starka färger. Våga ös på!

  25. Jag ser verkligen fram emot att få dessa plagg på kroppen! Jag längtar speciellt efter lättviktsdunjackan! Spännande med vilka färger det blir!

  26. Längtar till att få se hela paketet på bild. Powerhood jackan hade jag inte tänkt mig först, men nu när jag sett den på bild så bara måste jag ju köpa den. Vår son var den första med gneiskläder på sitt dagis och dottern på sin skola och nu vimmlar det att gneisplagg både på skolan och dagis. Många som insett hur otroligt bra de är och att de räcker med t ex en overall för den blir aldrig blöt igenom. Annars har man ju alltid torkat en overall medan barnet använt en annan. Dagisfröknarna har också undrat efter vuxenplagg.

  27. Håller med det som tidigare sagts om bröstfickan, den känns onödig, man använder ju så gott som aldrig en bröstficka då det ser väldigt konstigt ut när det ”putar” mer på ena sidan, eller att den har en annan form. I övrigt ser allt TOPPEN ut 😉

    • Bröstfickornas vara eller inte vara är en av de grejor vi frågar om i vår senaste enkät, vilken gick ut via e-post i natt till alla som sagt sig vilja påverka hur våra vuxenplagg ska se ut.

  28. Blev sugen på Gneis Powerhood men hade inte tänkt det vid första intresseanmälan. Hoppas det går att komplettera med en eller ett par sådana!

Kommentarer inaktiverade.