Uppdaterade plaggskisser

Nu börjar ännu fler detaljer komma på plats i Gneis vuxenpaket. 

Den senaste veckan har varit hektisk, med analys av alla enkätsvaren, värdering av era önskemål om fickor, isolering i byxbakar och annat som påverkar den slutliga produkten. Vårt mål är som vanligt att försöka ha en optimal funktion på våra kläder. Inför det här vuxenprojektet har vi tittat mycket på de olika byggstenarna, bra yttertyg, högpresterande membran och smidig isolering, och det känns som att vi hittat en bra mix för vuxenplaggen.

Vi har fått första provet på Alta, vår helt nya vinterjacka för vuxna, och Nome vinterbyxa. Vi har tagit med oss era önskemål från enkäterna och känt oss för hur placering av fickor och annat stämmer på provkläderna, och utifrån det gjort lite småjusteringar. Men än så länge har vi inte fått några plagg med den slutgiltiga designen/utseendet, men bilderna/skisserna som ligger ute just nu, är dock ganska nära sanningen vad gäller utseende. Möjligen kan det bli ändrade logotyper eller liknande små justeringar på några plagg.

Så snart vi har något ytterligare att visa upp så lovar jag att återkomma.

Glöm inte bort att ta fina bilder till vår fototävling, läs mer i våra tidigare blogginlägg om du missat det. Ni har hela påsken på er att fota, så det är inte för sent att börja.

23 reaktioner på ”Uppdaterade plaggskisser

  1. Det ser mycket lovande ut!!, förutom att jag blir lite orolig när jag kikar på Nome vinterbyxan. Varför så många fickor? Blir det en dambyxa (vilket vi hppas på!!) tror jag att de flesta vill ha en smidig byxa i första hand med endast två smidiga sidofickor, ej några mitt på låret! Dessutom snyggast med svarta dragkedjor, ej mönstrade!! Dessutom ser skärpet väldigt klumpigt ut. Personligen tycker jag inte om skärp utan ser hellre smidiga justeringsmöjligheter med kardborreband i sidan. PEAKs dambyxa (womens supreme pants) är väldigt smidiga – kika gärna på den!

    Matrix Lager-2 ställ ser perfekt ut precis som på bilden!!

    Längtar verkligen!!

    • Ja, det blir en dambyxa, i så motto att det är andra mått, som passar runda former bättre än en rak unisexbyxa.

      Att ta bort fickorna på ”dam byxorna” tror jag inte är möjligt i det här läget, och om man börjar fråga så är det säkert hälften som vill ha dem kvar. Något skärp har vi inte på Nome, utan precis som på den byxan du nämner i din text så är det en justerbar midja med kardborre, ungefär som de som brukar finnas på de flesta byxor idag.
      Vi skulle inte kunna göra en byxa som passar alla smaker, och det är väl kanske just därför det finns så många olika varumärken med olika stil/passform/utseende. Vi hoppas dock att de flesta kommer att gilla byxan när den väl sitter på, för det vi främst jobbar med är funktion och komfort för den som bär byxan.

      • Jag t ex tycker att det är superbra med lårfickor på byxor. Perfekt när man åker alpint, att ha mobilen, ceratet eller dylikt i.

    • Hej, det ser ut som om vinterjackan inte har någon luva, är det så, eller stämmer inte bilden?

      undrar Marianne Schupp

  2. Som sagt, den himmelsblåa skaljackan med gula dragkedjor är URsnygg.
    Tror säkert att allt blir bra, och ser fram emot att använda dem. 🙂

  3. Hej!

    Håller med om Eva vad gäller dragkedjorna. Det blir både snyggare och en mer ”lättmatchad” byxa med enfärgade (varför inte svarta eller grå) dragkedjor. Ser annars väldigt mycket fram emot denna kollektion. Hälsningar Viktoria

  4. Tycker ni fått till vuxenkläderna riktigt bra. Jag skulle gärna se lite mer fantasi i underställen än grått och svart. Jag har som sagt förra kollektionen och ni har tagit flera steg framåt vad det gäller både design och färger.

  5. Tycker alla plagg med undantag för byxorna ser kanon ut. Tycker det är alldeles för mycket dragkedjor och gneis tryck för att kännas som en vuxen byxa. Önskar se en mer diskret byxa och gärna en dammodell. Får gärna vara avvikande färg på dragkedjor likt jackorna men som bilden ser ut nu tycker jag inte alls att byxan matchar övriga kläder. Som nämnt – alla övriga plagg håller en ”vuxen” stil medan byxan mer ser ut att komma från en barnkollektion.

  6. Detta ser lovande ut! Jag tycker att allt ser bra förutom byxorna. Jag ser gärna andra blixlås (och det antar jag kommer att vara möjligt att välja) och färre tryck.

    Som det är just nu så är min upplevelse att det är en barnbyxa och inte en vuxenbyxa. Ta bort trycket på rumpan och minska ner alt ta bort det stora trycket på låret.

    Självklart ska det synas att det är Gneis som jag bär (vilket jag gärna visar) men jämför gärna med andra märken för vuxna hur det brukar se ut med tryck. Min upplevelse är att det är betydligt sparsammare på andra märken.

  7. Jag tycker det mesta ser fint ut – byxorna ser lite roligare ut tycker jag än många andra vuxenbyxor som ibland blir lite tråkiga!
    Fleecetöjan classic ser dock lite trist ut tycker jag, men den kanske ser bättre ut ”på riktigt” än på den teckande bilden.

  8. Snyggast design/renast är Izzy jackan. Vinterbyxan är inte bra – gillar den inte alls! fult runt fickorna med alla färger samt det breda skärpet- bort!räcker med knappar/blixtlås och ev resår i midjan. gör dem rena och inte så stor text! överlag- bort med alla stora loggor och feta bokstäver – jag köper inte sånt.. tona ner och gör en diskret logga ton i ton med färgen på plagget. Stora texten på huvan på powerstretchen likaså – för stor! Det måste finnas svala färger att välja på – inte bara klatschiga, somligt vill man ha färgglatt med mkt vill man ha i brunt el svart el olivgrön etc. tänk gärna på det! Alta vinterjacka ; inte snyggt med det svarta på axlarna, lättvikstdunjackan super fin!, fleecejacka ; bort med oket fram…// Anci

  9. Allt ser jättebra ut även om jag håller med om att jag inte är särskilt förtjust i mönstrade dragkedjor och snälla, ta bort eller tona ner trycket på rumpan på byxan – varför fokusera på en del av kroppen som ffa många tjejer har komplex för!

  10. Hej! Har läst kommentarerna om byxorna och jag tycker tvärtom. Jag älskar byxorna med tryck, dragkedjor och många fickor. skitsnygga. Jag vill ha byxor som syns.

  11. Jag håller med om att stora Gneis-tryck inte är snyggt! Jag bär också gärna loggan men som någon tidigare skrev – vuxenbyxor brukar ha mer diskreta loggor. Detta blir mer en barnbyxa! Sen ser det ut som ett stort brett skärp på bilden (speciellt bilden bakifrån), även om ni skriver att det inte är det! Varför är det då hällor? Jag tycker att linningen ser klumpig ut därav!
    För övrigt mycket snygg och lovande kollektion!

  12. Tycker det är jättebra med fickor. Vill kunna ha med mig lite saker ut utan att behöva ha med mig väska. Kamera, karta och lite annat brukar få åka ner i fickorna när jag är ute och åker skidor. Skärp är mer praktiskt än kardborreband som ofta slits. Har märkt på barnens vintergnejsbycor att det inte funkar med kardborre när man har smala barn, har varit tvungen att stoppa skärp utanpå.

  13. Hjälp! …tänkte jag när jag såg skidbyxan. Dessa vill jag inte ha på mig! Ser ut som en barnbyxa med allt för stora loggor. Riktigt fult blev det med flerfärgade dragkedjor (80-tal), snälla byt ut dessa mot svart eller något annan färg som inte förstärker alla dessa fickor. Bort med skärpet i midjan, det blir bara klumpigt. Jag hoppas verkligen att ni ändrar på detta. Det känns inte alls bra med designen på vinterbyxan.
    Övriga plagg tycker jag är snygga! : )
    Mvh Ellen

  14. Undrar lite hur det blir med färgerna på vinterjackan. Ni har skrivit att det ska finnas klassiska färger att köpa samt en del som sticker ut. Gäller de klassiska färgerna att dragkejorna även blir mer vanliga såsom vit och svart och inte bara en massa limegröna och orangefärgade?

    • Hej !

      Det kommer att finnas klassiska val. Vi har i enkäterna tagit reda på hur ytterligheterna uppfattas av kunderna eftersom vi vet vad som kommer hos våra konkurrenter till vintern, och där är det bl.a. färgat i dragkedjor och glada färger på tygerna. Man har i flera år pratat om att åttio-nittio-talets färgskala ska bli inne igen, och det märks på vissa märken. Vi kommer att tillgodose de flesta smaker tycker vi, men samtidigt vill vi inte bli för tråkiga heller, Gneis kläder är och ska vara färgglada.

      Om cirka en vecka är shopen igång, vi lägger pussel för fullt närmaste dagarna och fotar sista kläderna samt gör klar e-shop-maskineriet. Om jag hinner kommer jag att försöka lägga upp några smygbilder här på bloggen, får bl.a. plagg i morgon som vi ska fotografera…

  15. Kardborrejustering av midjan på byxorna är värdelöst. När man ställt in rätt mått så räcker det med att man böjer sig frammåt eller går ner på huk så släpper det. Det var likadant på barnens byxor, totalt värdelöst. Jag tänker inte köpa dom byxorna.

    • Jag instämmer att kardborrejustering inte fungerar bra. Fungerar kanske i böjan men risken att det lossnar efter man använt byxan ett tag är mycket stor .Hellre ett bälte som går runt om.

Kommentarer inaktiverade.