Maja målar i snön

Nu har vi kommit till trean i Gneis fototävling, Maria Åberg från Luleå. Så här skriver hon om sin bild, och sitt förhållande till Gneis funktionskläder.

Tredje pris i Gneis fototävling

Bilden föreställer min dotter Maja som snart fyller 5 år. Hon går på en ”I Ur & Skurförskola” vilket ställer extra höga krav på kläderna.

Bilden är fotad hemma på vår altan en solig dag i mars, då vi testade att måla lite i snön, sånt pyssel som de gör på i Ur & Skur förskolan här i Luleå

Vi testade Supershapeoverallen från första säsongen och var verkligen jättenöjda redan då. När sedan den förbättrade modellen kom i årets kollektion var vi snabba med att beställa redan vid förhandsförsäljningen. Nu är dottern försedd med Supershapeoverall, Lurv-fleece i olika färger, thermojacka & thermobyxa, suveräna handskar samt flera par mössor.

Under den här otroligt kalla vintern har det varit perfekt med det fantastiska thermosetet under overallen. Jag behöver aldrig oroa mig för att hon ska frysa!

Hälsningar Majas mamma, Maria Åberg

3 reaktioner på ”Maja målar i snön

  1. jag röstade på din bild! Tycker att den är urfin! Vi brukar också måla i snön – det är kul!

  2. Hej!
    Kan tänka mig att det måste vara perfekt med thermosetet under overallen när hon går på ”Ur och skur” förskola. Det blir nog fler ”stilla” stunder ute i kylan då än det blir om barnen bara går ut någon gång per dag. Att vara varm under då måste vara ultimat.
    Jag gillade oxå den här bilden….men jag kunde inte rösta på den då jag själv hade en bild med. Vi blev femma med vår bild. 🙂

  3. Gillade också den här bilden, den var min favorit som jag röstade på. Jag tycker att färgerna i snön har lite symbolik med färgerna på kläderna från GNEIS. Kanonfin bild med en jättesöt liten tjej på!

Kommentarer inaktiverade.