Leveranserna av Gneis vuxenplagg har börjat

Första leveranserna av Gneis vuxenpaket har lämnat lagret i Falkenberg. Kanske är du en av de som får paket från oss närmaste dagarna.

Vi har som sagt börjat leverera order. Vi hoppas att lagerpersonalen har hälsan och att de har bar flyt i packningen så att vi hinner få ut vuxenpaketen till alla på ett kick.

Under tiden får ni se några bilder från när vår fotograf packade upp första kartongen med plagg som ska fotograferas. Ni som har ett paket att vänta har verkligen något att se fram emot.

Hoppas att ni som flyttat under tiden som gått från beställningen har loggat in hos oss och kollat er leveransadress.


35 reaktioner på ”Leveranserna av Gneis vuxenplagg har börjat

  1. Ååh jag längtar! Mitt paket har packats och är på väg… Spännande!

    Jag har beställt drygt två paket. Det ska tydligen väga 4 kg. Men hur stort är paketet måntro? Hur får man hem det från posten? Det lär ju vara ett rejält paket! Snacka om julafton när det ska öppnas!

    • Finns många som längtar…eftersom vi hade enormt många order så kan det ta några dagar innan lagret har lyckats leverera alla. Misströsta inte om du är bland de sista som packas…

  2. Har haft lilla julafton här hemma när vi packat upp våra Gneis-kläder! Jag säger bara det; herregud så snygga grejer!!!! Tusen tack för det! Är bara GLAD!!! Och vi som får frågor redan sen innan om våra kläder :).

    • Vi blir så glada när vi får bekräftelse på att det vi gjort får ett så positivt bemötande. Tänk på att vi har lyssnat på er när vi tog fram vuxenplaggen, färgval och utrustning.
      Just nu lägger vi sista handen vid nästa vinters barnkollektion…

  3. Mitt paket ligger redan och väntar hos mitt postombud!!! Fick sms-besked idag, tisdag. Det gick verkligen subersnabbt när det väl anlände till Sverige. Skall hämta det imorgon. Spännande!

  4. Åh, hoppas mina hinner komma innan helgen. Vore ju en bra start på helgen att få packa upp ett gäng nya kläder.

    • Lagret jobbar så snabbt de hinner med att leverera beställningarna, men ha i åtanke att det är väldigt många som beställt, så det tar flera dagar ett packa allt. Men visst vore det härligt att få avsluta veckan med en liten ”modeshow”.

  5. Tack Gneis! Fick min leverans av kläder idag och är supernöjd, dessutom till ett mycket bra pris.

    • Så roligt att du gillar dina Gneis kläder. Hoppas att det blir en bra vinter så att du får chansen att använda kläderna många gånger.

  6. Hurra! Våra paket kom idag. Sonen sitter och spelar i mössan och jag har provat mina kläder. vet inte vad som blir favorit, men just nu är det Powerhooden som sitter på.
    TACK, värt att vänta på? Nu lär det väl bli varmgrader..har längtat efter termobyxorna när man står ute på jobbet…

    • Just nu är det varmare här, men nästa vecka vankas det -30 så då får vi chans att prova vad kläderna går för. Powerhooden har jag knappt tagit av mig sedan den kom, ruskigt skön och lagom varm och en fantastiskt härlig kvalitet på tyget. Har länge varit så avundsjuk på mina barn och sambo som kunnat ha barnstorlekarna av den förut…

  7. Har precis fått hem kläderna… Oj oj oj vad snygga och sköna, de var verkligen värda att vänta på.

  8. Verkligen jättefina kläder! Tyvärr är min rumpa för bred för jackorna, hoppas hoppas ni har samma färger i storleken större för jag gillar dem verkligen!

    • Hej !

      Tråkigt att din rumpa och byxan du fått är inkompatibla 😉 Vi skickade ut instruktioner per e-post om hur bytena ska gå till. Det hittar du här

  9. Åh vilka underbara kläder!!! Allt var super! Det enda som var lite typiskt var att vinterbyxorna var lite långa för mig och en tryckknapp i midjan gick inte att få upp först men med lite trixande så gick det:-)
    Jag har xs på mina vinterbyxor, visst är det minsta storleken? jag brukar tyvärr ha förkorta ben för de flesta byxor:( Dom är inte superlånga så jag kommer nog att behålla dem ändå om det inte finns kortare.

    Summan av kardemumman-vi är supernöjda! Kläderna kändes verkligen som att det skulle värma oss denna kalla vinter, 23 minus hela dagen igår!! Härligt med vinter ändå!

    Förresten blev så sugen på en såndär huvtröja som ni hade som tillägg i paketen, fleece tror jag de var. Finns dom kvar och till vilket pris?

    • XS är minsta storleken och vi har bara en benlängd.

      Powerhood är Gneis härliga huvtröja. Det finns ett fåtal tröjor över och efter att alla byten är genomförda kommer vi att lägga ut de som finns kvar i vår webshop, men till vårt ordinarie pris. Vår huvtröja är mycket prisvärd och kostar trots ordinarie pris bara 840 kr. vilket är ungefär hälften av vad jämförbara tröjor från andra märken kostar.
      Jag har haft min varje dag nu sedan den kom…

  10. Mycket bra att nya skaljackan är så vid i halsen! Ni jobbar tydligen med det sista på barnkollektionen 2011?! Ett tips är att tänka på detta med vidden i halsen på overallerna! Tycker att det är svårt att få in en t.ex buff och sen stänga hela vägen upp. Barnen protesterar och jag förstår; det blir för tight helt enkelt…!

  11. Åååh vad snygg och skön den är – min blodröda och orangea Powerhood!!!
    Jag fick den redan i måndags och den har varit på varje dag sedan dess. Bra jobbat med både design och funktion! Den passar perfekt denna isiga vinter vi fått här i Göteborg.
    Har köpt en svart till min man i julklapp 🙂 Vi kommer garanterat att köpa mer framöver…

    • Visst är Powerhooden härlig…jag har min nästan varje dag. Jag är övertygad om att din man kommer att älska sin också, och glöm inte bort att vi fortfarande har kvar av den i barnstorlekar, den finns från 128 cl.

  12. Vi fick vårt paket i fredags. Nomebyxan sitter som en smäck, men hade inte kunnat vara mindre i midjan. Så varm och skön den är – älskar den! Termojackan är ett riktigt klipp! Perfekt att ha under jackan över festtoppen på väg till festen – första testet 😉 Men varför är termovästen i samma storlek så mycket större? Min man gillar verkligen sin skaljacka och underställen. Nomebyxan är ev. något kort i benen vid madrassåkning, men så har han också väldigt långa ben. Vi är jättenöjda och leveransen var väl värd att vänta på!

    • Roligt att Izzy jackan kom till användning direkt.
      Har ingen aning om varför västen är större i samma storlek, måste fråga designern om det…
      Benlängden är en av de svåra nötterna att knäcka på vuxenplagg, som fullvuxen finns större skillnader än hos barnen som till en viss ålder väger hyfsat likformigt.
      Det är verkligen roligt att höra att ni är jättenöjda.

      • Ang. termovästen, så visade det sig att den behövde vara precis så stor med en tjocktröja under. Jag reagerade främst på ärmhålens vidd när jag provade den med en tunn tröja första gången. På en jacka blir ju inte den detaljen så synbar…

  13. Hämtade vårt paket i lördags och är såå nöjd! Kläderna är jättefina och passade perfekt. Nu kan jag vara ute i vinter, utan att frysa och dessutom vara snyggt klädd, och leka med min minsta (som naturligtvis har en gneisoverall). Kläderna var värda att vänta på.

    • Hej Christina!
      Roligt att höra att du gillar Gneis. Dunjackan Whistler är perfekt en dag som idag. -17 här nu…

      Som jag skrev i ett tidigare svar så jobbar vi just nu med nästa vinters barnkläder. Gneisoverallen 2011 ser ut att bli kanon. Flera nya grejor på gång. Blir vår bästa overall hittills om allt klaffar.

  14. Nu är vi verkligen familjen gneis! Alla fyra i gneis-munderingar och supernöjda. Speciellt har jag fått massor av lovord över hur snygg den olivgröna dunjackan är, vilket jag förstås tycker själv också!

  15. Hej!
    Min man och jag ångrar att vi inte slog till och köpte varsit paket med vuxengneis. Och ännu mer nu efter alla dessa finfina kommentarer men så är det ju ibland att det inte riktigt går att få till…
    Men jag vill bara lämna en synpunkt på Youngsterbyxan som vi älskar till alla barnen men som tar invatten i dragkedjan vid grenen, hör i Göteborg är det oftast i alla fall blötare snö än i norr och då blir barnen blöta i grenregionen. Hoppas att ni redan tänkt på det och designat en mer heltät modell kanske likt en klassisk ”galonis”
    Kram och hej från en avis Annelie

    • Tråkigt att ni inte slog till. Men inom några dagar kommer vi att lägga ut de plagg som finns kvar (efter att de som beställt ev. har bytt storlek eller färg.) i vår webbshop. Håll utkik i din mejlbox.

      Jag vidarebefordrar dina synpunkter på Youngster byxan till vår designer.

  16. Underbara kläder! Vinterjacka och byxor är testade i pisten (flera gånger) och thermobyxorna är utmärkta på väg till och från gymmet. Tyckte understället ”Slim” var jättesnyggt och enormt skönt, men enl tvättrådslappen ska det tvättas i 30 grader! (enl hemsidan 40 grader) och det känns väldigt lite för ett lager-1 underställ som ska vara närmast kroppen. Hoppas att nästa upplaga är lika snygg och skön men att det går att tvätta i högre temperatur. I övrigt som sagt underbara kläder!

    • Hej Camilla!

      Om vi själva får tycka, så är årets vuxenkollektion av Gneis, de bästa vinterkläderna vi gjort hittills. När du skriver thermobyxorna gissar jag att du menar lättviktsbyxan Zapp. Jag håller med dig om att den är perfekt att använda till och från sina aktiviteter. Mina barn har använt barnvarianten i flera år när de ska på t.ex. judoträningen etc. helt suveränt. Har man väl börjat gilla ett sånt plagg vill man inte vara utan det. Jag skulle nästan vilja utnämna Zapp till en av de bästa vinterbyxorna i den kategorin.

      Understället Slim ska enligt tillverkaren helst tvättas i 30 grader. Det har dock, precis som du påpekat, stått 40 grader i shopen, och det ska också fungera. Anledningen till den låga temperaturen är att plagget innehåller Elastan, som inte tål höga tvättemperaturer.

      Ett par andra tips: Undvik gärna helt att använda sköljmedel när du tvättar underkläder, eftersom det kan få elastan trådarna i plaggen att bli slappa och för att sköljmedlet gör att plagg i microfiber material förlorar sin förmåga att andas. Tvätta dina underkläder efter varje gång du använt dem så håller de längre.

Kommentarer inaktiverade.