Prenumerera på gneisbloggen så får du vårt ”skvaller” om vuxenpaketet först av alla

Prenumerera på gneisbloggen genom att anmäla dig här till höger, men glöm inte att aktivera prenumerationen genom att klicka på aktiveringslänken i svarsbrevet som kommer till din registrerade e-post.

Nu har vi dessutom startat vår informationswebb, vuxenpaket.se. Där samlas den officiella informationen om vårt pågående projekt med Gneis vuxenkläder.

Åtskilliga vuxna har varit avundsjuka på de varma, tunna och smidiga Gneiskläder som deras barn haft. Vi har fått önskemål var och varannan dag om att vi borde göra nya vuxenkläder. Efter en intresseenkät för några veckor sedan bestämde vi oss för att gå vidare med produktionen av två mycket förmånligt prissatta grundpaket, och ytterligare sex plagg som man kan köpa till.

Just nu lägger vår designer Janne, sista handen vid skisserna på plaggen. Inom kort kommer vi dessutom att skicka ut en enkät som frågar om några detaljer på plaggen, så du som svarat att du vill vara med och påverka plaggens utformning ska ha chansen att tycka till. Vår strävan är att skapa ett plagg som tilltalar en bred publik, med funktioner som man normalt bara hittar på de allra dyraste varumärkena.

Ett prov på en downsweaterDet fanns många av våra kunder som var lite undrande kring vad en ”downsweater” var, ett av de plagg som man kan köpa som tillägg till vuxenpaketet. Men senaste veckan har den typen av lättvikts-dunjacka fått ett ansikte genom OS sändningarna från Vancouver. SVT har nya kläder, från ett ledande varumärke, och då bland annat en läcker orange ”downsweater”. Precis som jag skrev i bloggen tidigare så kommer det mycket starka färger på vinterkläder till nästa säsong.

svt har downsweater

Foto: SVT

Extra roligt att höra att SVT medarbetarna bland kollegor och folk i Whistler fått massor av cred för sin snygga jacka. Det känns som att vi på Gneis har träffat rätt när vi bestämde oss för att göra en liknande modell som tillval till vårt vuxenpaket. Frågan är bara vilka läckra färger vi ska välja, men det kanske du som bloggläsare vill vara med och rösta om. Vi kommer med lite olika såna ”omröstningar” kring här på gneisbloggen.

Åter till ”vuxenpaket.se” som är den officiella platsen för alla fakta och info om vårt vuxenpaket. Här på gneisbloggen kommer vi att skriva om allt sådant som händer på Gneiskontoret, vad som rör sig i vår designers huvud, och som sagt ha lite enkla omröstningar.

Givetvis kommer vi att skriva lite om våra barnkläder också.

Glöm inte att prenumerera på vår blogg och att titta på OS sändningarna, vi hoppas på många nya medaljer.

22 reaktioner på ”Prenumerera på gneisbloggen så får du vårt ”skvaller” om vuxenpaketet först av alla

  1. Jag längtar att få se plaggen som kommer.
    Mina barn har Gneis och jag vill också få chansen att få pröva jag med.
    Hoppas få lite fräcka färger, för jag älskar färger.
    Skulle vilja ha en knallit rosa dunjacka till en svart skaljacka med rosa blixtlås. Wov vad läckert.

    • Håller absolut med! Varför ska inte vi vuxna synas? Vore skönt att slippa reflexvästen!

  2. Mitt önskemål är GENERÖST med reflexer! I och med att ni själva designar kläderna, är det enkelt att göra reflexerna till fräcka detaljer! Alldeles för få vuxenkläder har reflexer och det är inte många i vårt avlånga land som har vett att sätta på sig reflexer när de går ut – även om det är många hundägare som faktiskt har varselvästar/-jackor på sig. Men alla andra…

    • Jag håller med :). Som landsortsbo skulle jag önska att alla vinterkläder har fräcka reflexdetaljer. Hur många vuxna är det inte som bär svarta kläder utan reflex och sen går de på landsvägen och tror att de syns!!!

    • Håller helt med. Är så trött på att behöva plocka på mig extrareflexer/den fula reflexvästen bara för att någon fått för sig att vuxenkläder skall vara utan reflexer. Är ofta ute och går om kvällarna och bor man då i en landsände som är mörk om kvällarna vill man synas.

  3. Mitt önskemål är: SPARSAMT MED REFLEXER!
    Jag vill inte vara fullsmetad med reflexer på jackan, som dessutom lossnar och jackan ser ful ut. Dessutom är reflexer en färskvara.
    Vi vuxna kan faktiskt sätta på oss bra reflexer eller använda reflexväst i stället.
    Inför hellre än lag på att ALLA måste ha en väst när man är ute, ung som gammal.

    Läs detta från N A T I O N A L F Ö R E N I N G E N F Ö R T R A F I K S Ä K E R H E T E N S F R Ä M J A N D E = NTF
    Reflexer är färskvara. Brickreflexer har en livslängd på 1-3 år beroende på hur de blir behandlade. Nycklar och annat som kan skava mot reflexen i fickan förkortar användningstiden. Du kan själv kontrollera om reflexen fungerar. Ställ bilen med halvljuset på, mät upp cirka 125 meter. Från bilen skall nu reflexen synas tydligt.

    Köp en bra reflex
    Tänk på att köpa godkända reflexer. Titta efter CE- eller SIS-märkning. Reflexer som är placerade lågt och är i rörelse syns bäst.

    Hoppas att GNEIS lyssnar på sina kunder och NTF.

    • Hur många tror du köper nya västar då och då? Så en sådan lag skulle nog funka rätt dåligt. Visst är det bättre med väst än med reflexer på kläderna men alla har inte alltid en väst med sig i handväskan/fickan. Jag ser hellre att jag har en viss chans att ha reflexer med mig på kläderna än att gå helt utan. De nya fastsydda reflexerna på barnens Gneiskläder verkar tåla slitage bra. Men visst de slits av tvätt mm. Men det gör reflexerna på reflexvästen oxå.

      Själv brukar jag ha en bunt reflexvästar i bilen, köoer de billigt på ex- Biltema/CO och ser jag någpn gå svartklädd vid vägkanten och riskera sitt liv har det hänt att jag stannat och gett dem en väst.

  4. jag bor i norra norrland och tycker att leveransdatumet borde ha satts tidigare eftersom vi har kallt och snö före november….

    • Vi skulle om vi kunde, vilja leverera tidigare, men tiden det tar att väva fram tygerna och sedan producera dessa avancerade plagg och frakta hem dem är så lång, att det inte går med de marginaler vi vill ha för att kunna hålla tiden. Förhoppningsvis har de flesta vuxna vinterplagg som de använder nu, och då kan vi väl hoppas att de räcker till november då våra plagg börjar levereras.

    • Vist är det troligt att vi kommer att ha kläder som är svarta, och kanske då med kontrastfärger som bryter av, precis som ”2 barns mamma” föreslog, svart jacka med knalligt rosa blixtlås. Jag ska tillsammans med designern Janne skapa några omröstningar kring färgkombinationer. Håll koll här på bloggen, så kan ni vara med och påverka, komma med förslag osv.

  5. Jag önskar långa ben, i skidbyxor och underställ – längd 34 i jeansstorlek, jag tror det är ca 82-84 i innerbenlängd. Vore toppen !

    • Vi kommer inte att ha särskilt udda mått, den lilla volym vi tillverkar tillåter inte så många olika varianter. Så vi är tvungna att gå efter gängse måttabeller, med några få avvikelser. Kan tyvärr inte uttala mig om hur dina ben stämmer överens med våra tänkta mått, det är designern som har dem och de är inte huggna i sten ännu.
      Hoppas det är svar på din fråga.

      • Eftersom fabrikerna kräver en minimivolym för att göra varje storlek kommer vi tyvärr inte att kunna tillgodose alla önskemål om storlekar. Som det ser ut just nu är våra storlekar Dam: XS, S, M, L, XL och Herr: S, M, L, XL, XXL

  6. Jag önskar att det inte står en massa loggor på kläderna. Tyvärr har detta varit en anledning till att jag valt bort endel plagg till mina barn.
    Och ska de sitta på plagget ska de vara små och inte ta upp för stor plats tycker jag.

  7. Jag älskar starka och klara färger och gärna kontraster. Jag är kort och har svårt att finna kläder till min kropp! Som jag har skrivit tidigare så fungerar faktiskt försvarets klädmått fantastiskt bra, längd och vikt! Se o lär av deras sätt att tänka och sy, en uppmaning.

    • Eftersom fabrikerna kräver en minimivolym för att göra varje storlek kommer vi tyvärr inte att kunna tillverka plagg med kortare/längre ben för ett litet fåtal, inte i det här projektet. Det skulle innebära en hel del forskande och testande, och då skulle vi ändå inte tillgodose allas önskemål. Våra resurser är helt enkelt för små.

      Färgkombinationer kommer vi nog att göra en liten omröstning kring inom kort.

  8. Jag letar efter en snygg softshelljacka med kvinnlig skärning. Kommer det en sån? Sen visar jag gärna med snygga loggor att mina kläder är från Gneis.

Kommentarer är stängda.